Pages

Monday, November 22, 2010

Contengan Eidiladha

Daripada post yg lepas..pasal puasa pada hari Arafah...

mase 9 Zulhijjah yg lepas..bersamaan hari Arafah..
kebetulan, haritu, aku dan sahabat2 seperjuangan join satu explore race..
on the way nak balik tu...kami naik la micro bus...(mcm bus la..tp kecik sket)

teringat perbualan seorg sahabat dgn pakcik driver micro bus tu..

"anti soim?? (Awak puasa??)" pakcik tu tanya.

"la` (tidak)" jawab sahabat tersebut.

"leyh?? (kenapa)"

hanya senyuman yg menjawab...x terdaya utk menjawab. seolah mcm berdosa pulak x puasa mase hari tu.

saya kagum dengan masyarakat Arab di mesir ni...
mereka walaupun kadang2 nampak mcm x baik mane, tapi mereka sgt2 menghormati hari2 yg bermakna dlm islam ni...
macam mereka puasa mase hari Arafah..sgt2 meng'imarah'kan bulan ramadhan...
sgt meriah...lain benar suasananya dgn tanah tumpah darahku...

sebab benda2 sweet mcm ni la..aku syg Mesir..
walaupun awal2 sampai dulu...macam x caye je..nak kene idup kat mesir ni utk 6 thun...
tapi Alhamdulillah..Allah permudahkan segalanya...Allah kurniakan yg terbaik utk aku..
sahabat2 yg sgt memahami..Profesor2 yg sgt hebat mengajar..bersifat keibuan...
dan yg paling penting..Allah kurniakan aku Cahaya dan hidayah-Nya..
Anugerah yang plg berharga sekali....

Ok..kat sini aku kongsikan sket gambar2 eidiladha yg lepas.. ouh lupe wish..selamat hari raya eidiladha kpd semua pembaca..tq very much kerana sudi membaca my blog...(",)


Sambutan dkt ARMA


muka2 bahagia walaupun raya d perantauan


p/s: Good luck utk Azem..all da best SPM...

\(^.^)/

No comments:

Post a Comment