Pages

Monday, May 16, 2011

Ini Namanya RINDU~




bismillahirrahmanarrahim...:)

lama rasenye jari-jari ni tak menari2 atas keyboard ni.
buzy ke? Sakit ke? ke mana menghilang?

entah la.
yang penting Allah masih sayangkan hambaNya sorg ni.
dan aku still boleh makan ayam gorang ala-ala KFC tadi..hehe (ok,i bukan isu nyer)

okeh. kali nk nak bawak cerita 2-3 tahun lps..saje nk imbau cerita lama~ huu..
12 mei 2008.
tarikh keramat aku register untuk masuk KMJ.
well.bukan pilihan hati sebenarnya. surat tawaran pun entah la letak kat mana-mana je.
hajat di hati nak la msuk mane2 uni kan? takpun pg oversea ke.
or at least merasa INTEC pun jadilah. (perasan abes~)

tapi nak jadikan cerita, entah macam mana pulak 5 hari sblm kene register tu, tergerak hati nak mencuba nasib di KMJ. dan apa lagi....
kabut2 la nak bukak akaun BSN. nak isi borang. beli barang2 asrama (baldi,hanger,selimut, segala bagai)

dan mak ayah la org yg paling2 support sekali walaupun mulut mereka la yang paling bising sekali, bebel2 kat aku sbb lambat sgt nk buat keputusan.
tapi takpe.hati tegar je dengar semua bebelan.

maka. dgn bercampur baur. 12 mei 2008 tu.
ayah aku pun bwk la kami sekeluarga (kecuali abg aku) pg sana utk register.
ohye. tp sblum tu singgah kejap kat kampung atuk. dekat Lenga, Muar.

"erm..cantik jugak matrik angah ni..." nada memuji ayah.


dan. Allah campaklah aku ke dunia baru ni. orientasi.lectures.ko-ko. kelab basikal. etc-etc dan mula la segala lembaran hidup aku di KMJ. dengan housemate yg sama kepala.otai n gila2~ (arggh. rindunye nk main carom tiap2 petang n minum teh tarik lps moreh...isk.isk)

kene pulak dgn practicum H20. sempoi~ (even x sempat lama dgn korg. tp seyes. mmg best)


moment yang cukup indah~ merasa untuk cuba bebas. yela. pegang duit sendiri kot. siap ade
ATM lg kt depan pintu jaga. ahha. takkan nak tengok je kan?? hehe.

tapi nasib baiklah bandar yg terdekat hanyalah Tangkak. ape la yg bole beli kat sana selain kain2 ber ela-ela? (aku bukan nye nk raya or kawen pun time tu.huu)

tapi nasib baik ade penyelamat lg, BINTANG dekat tangkak tu. hehe. bole la takat nak beli stok makanan dan sabun mandi.hehe.

ouh. tapi aku dan geng bas sekolah (c3.9) penah je buat benda mengarut~

kitorg outing ke mahkota parade.
haha. takde keje, jauh2 dr tangkak ke melaka semata-mata nak main boling n nak makan chicken rice shop.
tp thanx to iman, zimah n jannah. kalo tak smpai ke tua aku tak merasa nak ke sana walaupun
melaka tu aku singgah je tiap2 kali nak balik kampung. huu~

korg. rindunye semua kenangan tu. rindunye nak jalan2 kat bazaar ramadhan. rindu nak makan
nasi ambang. kat sini susahnyer nak cari. huu. korg, smpai skrg x reunion lg kn? hai. cpt la sape2
kawen. nanti boleh jumpa balek ramai2.hehe..(^^,)

ni geng bas sekolah aku yang otai~ syg korg. sgt2 (^^,)


and H20~
korg byk mengajar aku erti kehidupan.
belajar erti sahabat.
erti kerjasama dan muafakat.
serius. ni first time aku satu kelas dgn non-Malay. and korg mmg hebat la. (mathu, chu, tey)
tabik sgt dgn korg. dan selalu je terfikir, klau x sbb subsidi kerajaan utk pelajar melayu,
takde maknanya ramai pelajar melayu dpt masuk universiti.
No Doubt. korg Chinese n indian jauh lebih pandai n rajin dr kami org melayu yang bajet2 je ni.
(rasa malu je)
Sayang selama-lamanya~

ok.bukan tu isunye.

dan dedikasi jugak untuk kwn aku. yang aku akan sayang smpai bila2.
thanx Allah for sending u to me~

minta maaf sabahat, kalau ade buat salah. and aku admit, aku byk buat salah kat kau kan? dan kau setia je layan aku, even aku pun selalu je terlajak tidur dan lambat pg kuliah. haha. baiknye kau tunggu.(even kdg2 iman yg tggu aku.hehe). arggh. rindunye nak lepak sama-sama buat tuto kimia dan math. dkt library atau dekat bilik kau. (even mana2 yg aku x tahu, aku copy je kau
punye. hehe)

dan sahabat, thanx sebab bersabar dgn karenah aku masa minggu last sebelum aku berhenti
matriks dulu. serius. aku mintak maaf sgt2.

kalau la masa boleh diputarkan. aku lah org yang pertama akan bayar, utk beli balik masa yg tu.


ohye, thanx a lot. sambut aku masa aku pg utm aritu. tak sangka boleh free2 dengar ceramah hebat dari Dr Har. huu. dan dpt dok merasa life asrama semula. huu. terubat rindu..

ema. aku selalu je usha kau dr sini.
dan aku sgt sgt gembira bile Allah ketuk pintu hati kau, utk kenal jalan yang sama dgn aku.
semoga kau Thabat yer syg, insyaAllah. aku akn selalu doakan.
dan aku doakan semoga kau dpt suami yang soleh, boleh membimbing kepada-Nya, ameen (^.^)

ok lah. byk dah aku bebel2 ni. ermm..rindu sgt nk pg semula ke KMJ. dan agak frust la bile adek aku x dpt KMJ. (huu.xde alasan nk pg sana semula)

tapi takpelah. maybe next time kan? mane tahu.

erm kawan-kawan yang namanya x disebutkan. sori sgt2. bukan aku x syg and x ingat korg.
tipulah kalau cakap aku lupa. cuma x sempat nk sertakan sekali. maybe post bila2 pulak, mane tahu kan?? (jgn terasa yer. sori sgt2)

p/s: even arini 16 mei. patutnye post la pasal hari guru ke ape2 ke, tah la nape aku post psl KMJ ni.btw, selamat hari guru, kepada semua yang pernah mengajar musyirah hanan, secara langsung atau tidak. kalau bukan sbb ajaran guru-guru ni lah. takde nyer aku nak jadi aku yang sekarang ni. semoga Allah membalas jasa kalian. ameen. (aku hanyalah insan kerdil yang
mendoakn semoga Allah kekal kan kita semua dlm rahmatNya. insyaAllah ) :)


dan mami, selamat hari guru. mak yg susah payah jd cikgu dari rumah lg. ajarkan aku erti kehidupan. semoga Allah memberkatimu. selamat hari ibu dan selamat hari jadi juga~ Love forever.

mami ni sorang je kan dlm dunia ni?? cium peluk~



till then, love musyirahanan~


No comments:

Post a Comment