Pages

Tuesday, May 3, 2011

Risau


aku selalu risaukan...yang aku akan susah di dunia.. tapi jugak susah di akhirat...

aku selalu risaukan..yang aku akan menangis di dunia ..dan menangis teresak2 di akhirat..

aku selalu risaukan..semua amalan aku ditolak..hanya kerana Ikhlas aku tiada...

aku selalu risaukan...langkah-langkah aku ni terperosok jatuh..jika tiada support di sekelilingku...

tapi aku lagi risau jika..Allah tidak mahu keberangkatan aku di jalan-Nya...dan sentiasa melengah-lengahkan aku..

aku selalu risaukan..adek2 aku di malaysia..aku risau mereka hanyut dlm kancah dunia yg makin tenat..

aku selalu risaukan..adek-adek halaqahku...aku risaukan mereka akan lelah dalam mengejar-Mu..sedangkan jalan ini panjang penghujungnya...

aku selalu risaukan studyku...adakah Doktor itu mampu digapai???

aku selau risaukan...ada kah jodoh yang akan memimpin tanganku berlari-lari dalam jalan tarbiah Mu ini??

aku selalu risaukan..yang umurku tak panjang...sedangkan banyak lagi tanggungjawab aku yang tak tertunai...

aku risau...adakah selama ini..tulisan aku membawa kepada keburukan...

aku risau..masih adakah esok untukku?? padahal aku belum lagi puas menjalankan tanggungjawab syahadatain ku pada-Mu...

dan aku risau...masih adakah rahmat-Mu untuk ku menggapai syurga-Mu kelak??


sayang-sayang. Jom kita lari sama-sama dalam jalan tarbiah yg best ni???
jom pegang tangan ramai-ramai :)







p/s: untuk adek2 imarah 9. teringin nak buat entry tok korg. nanti2 eyh :) all da best practical exam..bitaufik wannajah :)

No comments:

Post a Comment