Pages

Monday, July 8, 2013

Power of The Voice




Shafrina dan Elina melepaskan pandangan mereka ke jalan raya. Aduh! Ni mesti sebab jalan raya kena tutup, semua jalan pun sesak. Orang dekat Mesir ni bukan boleh percaya, jalan sempit pun nak berasak-asak juga.

Mereka dah menunggu bas hampir 10 minit. Tapi bayang bas pun tak kelihatan.

" Kau tahu, satu benda yang aku baru realize. Aku tak tahu kenapa selama ni aku doubt pasal benda ni." , Shafrina memecahkan bisu antara mereka.

"Hurm??" Elina angkat kening. Terbayang muka kepenatan di wajah mereka berdua.

" Semalam, aku naik bas, bas tu lalu dekat Medan Rabaah, betul-betul dekat dengan tempat perhimpunan penyokong Morsy. Aku dah cuak, bas ni biar betul. Takkan dia nak ke Medan Rabaah yang tengah 'hot' tu. Alih-alih dekat simpang nak masuk rabaah tu, bas tu belok kanan. Dan ramai-ramai lelaki arab dan perempuan-perempuan yang pakai jubah hitam dan purdah turun bas, sambil bawak bendera Mesir . Semua semangat nak pergi join dekat Medan Rabaah tu."

" At that time, aku terasa! Naif nya aku selama ni. Aku ingat yang menyokong Morsy semua pakcik-pakcik arab yang thiqah je. Yang ada janggut bagai. Tapi rupa-rupanya yang bersama Morsy tu dari semua jenis manusia. Dari yang kita nampak biasa-biasa je,pakai jeans, T-shirt buruk-buruk,  rupanya dalam hati bersama haq"

"BEtul! aku pun pernah jumpa orang macam tu" Elina menyampuk.

"And peristiwa tu bagi aku tamparan besar. Aku selalu terfikir, diorang berkumpul ramai-ramai ni, ada hasil ke? Seolah-olah diorang menyerah diri kepada kematian. Kumpul ramai-ramai, maunya tentera bom kawasan tu, tak ke sia-sia nyawa semua?

Tapi aku sedar yang Suara tu membunuh! Ayah aku cakap, orang yang pandai ni, dia serang dengan psychology je. Serangan psychology tu lagi sakit dan menderita dari serangan physically", Shafrina menyambung.

" Betul! Emotional torture tu sakit", balas Elina sambil mengangguk.

" Aah.. Macam orang Ikhwan la bila pejabat IM dibakar. Diorang kata " fikrah kami bukan di pejabat-pejabat kami, tapi fikrah kami dalam dada kami, mengalir bersama-sama darah kami". Kan Osem!".

Shafrina nampak semangat bercerita. Mata dia bersinar-sinar.

" Tapi, satu yang ayah aku cakap buat aku tertusuk..Ayah cakap, Macam hafiz al-quran la. Diorang boleh cakap, bakar lah Al-quran kami, kerana isinya ada di dada-dada kami. "

" Hebat gile boleh cakap macam tu! Aku ni al-quran berapa kerat je dalam dada, errkk.. down giler!! Tak mampu lagi nak cakap macam tu "

T_______T

" Well, suara itu agen perubah. Memang kesan dia nampak lambat. Tapi dia bagi psychology torture kepada musuh. Macam lepas pilihanraya Malaysia dulu, kisah blackout semua. Ramai yang tak puas hati berkumpul dekat Stadium, tapi takde pun hasilnya. Tapi, kita tahu sebenarnya puak sana tu rasa terancam."

Hurm, betul. Serentak mereka berdua mengangguk.

" Aku harap Allah hantarkan awan dekat mereka yang tengah berkumpul dekat RAbaah tu. Panas-panas macam ni, hebat gile diorang semua!"

"Moga Allah akan memenangkan kebenaran. Ameen"

" Erm, tu ada teksi. Kita naik teksi je la. Bas macam takde harapan je ni", Elina mengajak.


****

Ramadhan is coming!!

RAmadhan Kareem. Allahumma ballighna Ramadhan.

Moga Allah pilih kita untuk sama-sama memasuki madrasah ramadhan dan dapat grad dengan cemerlang. Ameen.

*Excited2 (^.^)v*


p/s: Hari ni dah masuk hari ke-lapan mereka berjuang mempertahankan negara mereka! Bertahanlah! Allah bersamamu saudaraku~

2nd day to Hospital! Alhamdulillah setakat ni tak ada apa-apa masalah. Cuma jalan raya sesak, kena keluar awal dari rumah, Tak boleh lambat! hoho

They shot us with snipers. We'll shoot them with our du'as!


MHZ
Beyt SQ,
12.14am
8 July 2013.

No comments:

Post a Comment